Pvdd partij voor de dieren verkiezingen gemeenteraadsverkiezingen utrechtseheuvelrug plan b partij van de dieren zorg

Gezond en veilig in Utrechtse Heuvelrug

Een gezonde en veilige woonomgeving voorkomt problemen. Woon je op een plek waar je je prettig voelt? Dan leef je vaak gezonder en ben je minder vaak ziek. Omdat je meer buiten bent, veel beweegt en gezond eet. Het voorkomen van ziekte is belangrijk. Heb je toch hulp of ondersteuning nodig? Dan mag geld geen reden zijn voor slechte zorg of zelfs helemaal geen zorg.

Zorg voor een schone omgeving

Een gezonde omgeving is een schone omgeving. Vervuilde lucht of overlast van geluid zijn slecht voor je gezondheid. Utrechtse Heuvelrug zorgt daarom voor een schone woonomgeving.

Zorg voor meer sportplekken

Utrechtse Heuvelrug moet zorgen voor genoeg plekken om buiten te bewegen en te sporten. Ook voor mensen met een beperking. Een gezonde leefstijl voorkomt klachten.

Maak duurzaam voedsel bereikbaar

Gezond, biologisch en plantaardig eten moet goedkoper zijn. Reclame voor ongezond voedsel verbieden we.

Zorg voor het welzijn van inwoners

Steeds meer mensen zijn eenzaam en ongelukkig. Anderen voelen vaak ongezonde spanning, stress. Of ze hebben het gevoel de hele tijd te moeten presteren. Een gezonde gemeente zorgt voor het welzijn van inwoners. In een gezonde gemeente hebben mensen aandacht voor elkaar.

Voorkom verslavingen

Genotmiddelen (zoals alcohol of tabak) zijn schadelijk voor je gezondheid en de gezondheid van anderen. Utrechtse Heuvelrug geeft - bijvoorbeeld aan jongeren - informatie over de risico’s.

Zorg voor een veilige gemeente

Veiligheid in Utrechtse Heuvelrug is belangrijk. In een leefbare gemeente is er geen of weinig criminaliteit. Maar ook geen racisme of discriminatie. Utrechtse Heuvelrug bestrijdt misdaad, racisme en discriminatie actief

Een leefbare Aarde

Alle dieren tellen mee